BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 19, 2011

Player atau Kasanova?

Dang!!!

Player atau Kasanova?
Sama ke gelaran Player dengan Kasanova tu? Saya sedang google ni, dan.........erm, tidak sama. Ada pendapat yang menyatakan gelaran untuk kedua-duanya adalah tidak serupa dan berbeza.

First of all, hye.. Salam 1 Malaysia.
Entry kali ini saya berminat nak cerita tentang seseorang yang suka bermain dengan cinta. Bermain dengan cinta ni, saya rasa lain maknanya dengan bermain cinta. Bermain cinta sama kot dengan bermain perasaan. Tetapi kalau bermain dengan cinta ni, lebih kepada memainkan perasaan. Darn!! Ada yang pernah terkena atau adakah anda terlibat dalam permainan ini? Saya macam hampir terkenalah!! Damn this guy. Bajet hensem siap boleh test market ah tu... Jahat, budak jahat...
Kenapa saya kata hampir? Sebab saya tidak pernah lagi pergi keluar berdua dengan dia. Nasiblah baik. Entah agaknya saya yang nombor berapa saya pun tak tahu. Apa yang saya dengar, ramai jugak yang pernah dijadikan bahan test market dia. Mungkin dia tak berniat kot nak mainkan perasaan perempuan lain, tapi kalau dah siap keluar pergi sana sini berdua (kira macam datelah tu kan?) tak ke nanti perempuan tu rasa macam hubungan nak menjadi? Saya rasa, lelaki ni kena pergi terapi mematangkan akal la. Dia sendiri macam keliru nak jadikan seseorang itu lifetime partner atau tidak. Kalau tidak pasti, jangan memberi harapan. Dowh...!!
Saya memberi pendapat bukan kerana emosi tetapi benda macma ni tak pernah lari untuk berlaku dalam hidup sesiapa sahaja. Benda ni terlalu umum dan sudah terbiasa dilihat.

Sebabkan itu juga saya tergerak nak buat kajian sedikit tentang lelaki macam ni. Adakan dia Player atau Kasanova? Adakah dia lebih tepat digelar dengan gelaran melayu klasik "Buaya Darat"? Lebih mahal lagi, "buaya tembaga"...ahha...

Erm, lepas saya google saya terjumpa pendapat ini.
Pendapat 1 : A player is a person that cheats on girls, and that leads girls on, because he doesn't have the balls to tell a girl straight up that he doesn't want to be with her. Or a person that tries to lead a girl on making her think it's going to be a LTR (long-term relationship)so he can just f*** her. Usually, girls end up hating the player after she sees his darker side, and then she'll spread the word to all her other friends, making all her other friends get disgusted of him.
A Casanova(atau apa sahaja yang anda nak gelarkan) doesn't lie and lead women into something they know that isn't going to happen.

Pendapat 2 A player offers the woman nothing, they're just objects to him, nothing more.
Casanova grasped and was captured by the essence of a woman, and gave them the experience of what a man and woman can have at their best, there was definitely something in it for her.

So...pendapat anda yang membaca?
Bagi saya sama je lah. Player ke, kasanova ke...anda sama. You're nothing. Pandai bermain kata, bermulut manis...dan sangat berhati-hati dalam memuji seseorang.
Sebab apa-apa pun, anda tiada perasaan yang tetap dekat seseorang tu. Cuma gelaran kasanova tu lebih mahal kot. Kasanova lebih menghormati wanita dengan memberi apa yang wanita itu inginkan. Tetapi player atau womaniser lebih mementingkan kepuasan sendiri.

Apa sebenarnya orang macam ini inginkan? Sebenarnya orang macam ini, seorang yang sangat ragu-ragu dan takut dengan kesunyian. Dia ragu-ragu dengan perasaan dia dan sangat ragu-ragu dengan matlamat hidup dia. Sebenarnya orang macam ini ada kekurangan dalam hati dia. Kurang kasih sayang. Dia tak perlukan semua itu sebab apa yang dia inginkan hanya kepuasan sepanjang hayat. 
Dia sangat takut dengan kesunyian. Sebab bila dia sunyi, dia hanya di temani bayang-bayang dia. Orang macam ni sangat memerlukan teman, tapi bukan kearah kebaikan tetapi lebih kearah kemudaratan. Sering bertukar pasangan seolah tidak pasti dengan apa yang sebenar dia inginkan.

Lebih baik elakkan diri dari orang-orang yang macam tu. Lebih berhati-hati dalam melangkah mencari partner. Don't ever think it twice, but think it wise. 

p/s: i'll never hate you, but i will vanish you. Boy, you are such a womaniser...


4 comments:

Nuruliz Nain said...

x bleh blah tol ko ni, mcm research expert dh ak tgk hahahahahha :DD

ika alwee said...

hahaha....
kene blaja dr pengalaman nih...
mood research...ehhee

NurfAA said...

greato....so ol womens out der...k ful wif ol these rubbish...hahahaha

ika alwee said...

rubbish??hahaha...sungguh klasik ayat itu..ehhe