BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 2, 2011

Muka surat baru...

Salam 2011...!!
Selamat datang ke tahun 2011...
Masih bernafas dan masih cergas bergerak..Alhamdulillah..

Permulaan tahun baru ni, belum ada apa yang best untuk diceritakan. Baru nak mula melangkah. Sambutan tahun baru pun, tiada apa yang dilakukan. Macam biasa. Cuma tukar kalendar 2010 ke keledar baru 2011...

Saya selalu tertanya.. Kenapa masuk sahaja tahun baru, ramai orang nak buat azam? Asal tahun baru je, orang akan tanya apa azam tahun baru ni? Perlu ke setiap tahun ada azam? Azam atau resolution...sama saja. Sebutan je lain.
Bagi sesetengah orang, azam mesti ada tiap kali masuk tahun baru. Sebabnya, azam itu akan menjadikan seorang manusia lebih bersemangat dan ada hala tujuan untuk terus melangkah. Tak kisah la apa azam tu...
Tapi bagi saya, tahun 2011 ni...erm, tak ada azam untuk dibuat. Tahun ni, ikut rentak saja. Just go with the flow..
Sebabnya, azam yang saya buat macam akan dilupakan bila masuk pertengahan tahun...
Akhirnya, saya terus lupa apa azam sebenar saya untuk tahun tersebut. Chah!!! Saya adalah saya. Bila saya berazam, saya akan jadi orang lain. Saya tidak mahu memasang azam..ibarat memasang angan-angan. Kadang tu, azam yang dibuat seperti sukar utuk dicapai. Saya bukan orang yang rajin untuk berusaha. Saya buat sesuatu hanya dengan minat. Hanya bila keinginan itu terbit. Hanya bila niat di hati datang dengan rela.
Chah!!! Bukan bermakna saya tiada cita-cita. Saya masih perlukan azam, cuma bukan untuk tahun ini. Tahun 2011, tahun saya berusaha untuk capai apa saya nak tanpa perlu berazam awal-awal. Bila hendak, saya buat. Bila tak perlu, saya lupakan. Jadi tahun ini saya bebas!!! Bebas dari terikat dengan azam.... Yeah..!!!

Mungkin tahun berikutnya saya akan memasang azam baru. Mana tahu? Bila semuanya sudah stabil, hidup saya juga teratur..bolehlah saya memasang azam.

Cuma bagi tahun 2011 ni, harapan dan doa saya agar diberi kesihatan yang baik, sentiasa dimurahkan rezeki dan hidup keluarga yang aman bahagia.
Semoga 2011 menjanjikan perjalanan yang indah-indah sahaja...hehehe.

  

2 comments:

ceriteracida said...

Azam menyedapkan hati mengenai cita-cita yang belum tercapai pada tahun sudah.. hehe..

ika alwee said...

capai cepat2..hehehe