BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 19, 2011

Wordless Wednesday...Apakah itu?

Salam...

Wordless Wednesday....serius, saya tidak pernah tahu apa maknanya di blog, sehingga saya tergerak nak tahu bila tengok ramai blogger post entry yang hanya ada gambar sahaja.

Sebenarnya saya sendiri tertanya-tanya apakah itu wordless Wednesday? Selalu kalau kita ada follow blog kawan-kawan, mesti ada entry bertajuk wordless Wednesday.

Dulu saya waktu mula-mula masuk ke alam blogger, saya sering tertanya-tanya apakah itu wordless Wednesday? Setiap hari rabu, kalau perasaan ada di antara blogger yang akan post sesuatu dengan tajuk wordless Wednesday.
Ya...saya agak ketinggalan sebab baru nak sedar kewujudan post sebegitu.

Wordless Wednesday adalah hari di mana all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Makna disebalik wordless itu sendiri telah menunjukkan bahawa tiada ayat yang perlu untuk menyatakan sesuatu dan gambar hanya memainkan peranan untuk ceritakan segala-galanya.

Jadi, itulah dia. Pada hari rabu, post sahaja apa-apa gambar tanpa ada sedikit penyataan. Senang cakap, "biar gambar menceritakan segalanya".....hehehe. Melalui gambar kita boleh tau apa yang berlaku pada hari itu.
So, saya kan mulakan pada hari ini....yeah!!

p/s: kalau hari-hari post gambar je, boleh buat cerita tak?

2 comments:

indahhiasan said...

aku tak penah pun ikut sume tu wei...tak semestinye kena ikutkan..

ika alwee said...

aah...
kalo nk update blog sepanjang masa, cara mcm tu senang kot....
tu yg aku try...hik3