BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 3, 2011

Mood apa yang melanda aku?

Salam...
Satu Malaysia, satu dunia..

Haha, baru lepas baca entry member tentang mood. Awak punya mood laut, tapi saya tak tahu lah tengah mood apa sekarang? Mood saya bercampur baur la, macam air batu campur. Nanti saya pun nak tengok laut juga...Yeah...

Saya sekarang dilanda mood yang sangat baik. Kalau nak minta apa-apa, mintalah sekarang. boleh saya tunaikan...hahaha. Mood bulan April boleh bergurau lebih-lebih ke?

Apa yang saya perhatikan dekat diri saya melalui kanta lekap saya, adalah saya banyak sangat bermain dalam bulan ni. Saya tidak menjadi seorang yang serius, saya tidak menjadi seorang yang berumur matang dan saya terkeluar dari landasan sebagai seorang yang beridea. Tengok saja pada entry ni, semua apa yang saya luahkan hanyalah kata-kata yang banyak merapu dan merepek.

Dilema saya atau saya dilanda dilema?
Apa yang pasti saya tengah mengharungi kehidupan dengan penuh kegembiraan...
Wah...sebenarnya memang indahlah hidup ni. Cuma adakalanya kita sendiri sengaja merumitkannya. Banyakkan relax...santai sudahlah. Tidak perlu memikirkan masalah yang membebankan pemikiran.

Ya, hidup memang sentiasa dilanda masalah. Ada ke orang yang free dari masalah? Tipulah!! Kalau dia kata hidup dia tiada masalah perlu difikirkan, sebenarnya masalah itu adalah dia. Masalah lah kalau tiada masalah. Apa yang membezakan masalah adalah dari segi saiz...besar atau kecil sahaja.

Kenapa orang kadang-kadang ber'mood'? Mood banyak datang dari masalah yang menimpa. Jadi adalah segelintir tu akan berubah angin bila dilanda masalah...mood pun pusing-pusing. Jadi, kenapa dia tetap ber'mood'? Hah...sebab dia tak pandai nak terima masalah tu macam mana. Kurang professional orang macam tu. Jangan campur aduk kan masalah lain dengan keadaan yang tidak sepatutnya. Pemikiran kena pandai untuk mengawal diri dalam menghadapi masalah.

Sangat leceh menghadap orang yang ada mood pusing-pusing ni. Sebabnya kita kena ikut rentak dan gaya orang tersebut... Leceh la... Seperti kita menanggung masalah itu bersama dia. Sharing is caring? Ah... sharing is dying!!

Saya pun ada mood juga. Saya pandai mengawal mood saya. Tahniah buat saya. Awak belajar dari saya ok?
Hahaha..

p/s: mood apa melanda saya? Mood-a mood-i...moodA-moodI.

3 comments:

NurfAA said...

awak,bukak la class mengawal mood...nti kite reg...hahahaha...

Nur Shahida Mahayuddin said...

skng mood gile2.. hehe.. Ekaa Sengal!!

ika alwee said...

faa- hahaha...jom2 kite jadi sharepartner...haha

syida- jadi terlebey giler ye...sengal otot!!hehe