BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 16, 2012

Jumaat...ape kes?

Salam.

Hola..
Aku tak tahu nape, tapi rasa macam dah addicted ke hape...sebab idea ni mencurah-curah la plak kan.
Actually cerita la kan..idea tu tak da la sebab cerita aku ni bukan bernas sangat.
Aku rasa ini adalah akibat ponteng kerja semalam. Bila aku ponteng, aku banyak masa berfikir. So, itu pasal la timbul macam-macam cerita.
Nak cerita semalam macam x best la plak, sebab satu hari banyak-banyak entry. Tak masyuk langsung.

So, hari ini aku merajinkan diri ke office. Walaupun dalam kedaan berat hati. Aku tak tahu la nape, macam komitmen kali ini tidak se'gah' dulu. Dulu office lama, nak kata excited tak da la pun. Mungkin sebab tugasan akan pending kalau aku men ponteng-ponteng ni. Sekarang ni, office tak sibuk sangat. Lepas tu kerja dia kadang aku rasa macam, ishhh...perlu ke? Perlu ke buat? Ha macam tu la...memang la perlu, aku je ngada-ngada buat stress, sape suruh kan. Padahal kerja aku cukup relax...relax..serius relax..aku tak tipu. Tapi tu la, aku je suke bagi feel x best dekat diri. Salah aku la kan...

Hari ni hari Jumaat. Ape kes? Kes sekarang ni ada pesta belon panas kat Putrajaya ni. Pagi-pagi lagi time on the way pergi office aku nya fokus sudah hilang. Waktu menuju ke office dengan perasaan ragu-ragu (sebab tak percaya aku pergi kerja), pandangan aku dikacau oleh belon-belon panas yang sudah mula bergerak naik.. Aku dengan muka excited terus terkeluar "WOW..awesome". Hahaha.. Bukan jakun okay...tu namanye aku excited sebab benda ni setahun sekali. So, ape kes la kan kalau tak jakun macam tu.
Aku snap pic...tadaaaaa....



- belon sedang bergerak naik atas....yeeehhaaa..-

Hari ni hari Jumaat. Ape kes? Kes nya hari ni bersamaan hari lahir mak aku. Pagi-pagi lagi keluar bilik air aku dah, "What's up mommy...hapi besday.." !! Ha, tak de pasal la aku nak macam tu kan. Aku keluar je bilik air aku nyanyi la...Happy birthday to youuuuu....(nyanyi sampai habis la of course!!)
Dari semalam aku dah stress nak bagi hadiah apa. Sebab nya bajet aku dah lari. Nak wat surprise, aku karang yang ter 'surprise'... Alih-alih duit mak aku jugak aku pow karang beli hadiah dia. So, aku tak de la bagi ape...aku cadang nak bawak pergi i-City la...tak pun pergi tengok pesta belon panas. Hahhaa, ikhlas la tu kan...

Hari ni hari Jumaat. Ape kes? Kes nya sebab esok sabtu, aku kena pergi exercise. Semalam aku cadang nak pergi riadah, hajat aku tak tertunai. Hujan dengan guruh berdentum, kilat sambung menyambung...halilintar...dan bola api (cari pasal la kalau cakap macam tu kan)... Tak da la teruk sangat hujan nya.. Yang benar hanya ada guruh dan kilat je. Selebihnya siaran astro tu memang sedia maklum tak akan dapat la. Aku tukar aktiviti aku dari beriadah kepada amal jariah. Aku dengan senang nya melipat kain baju yang bertimbun. Aku rasa rajin sangat semalam sehingga aku buat kerja rumah dengan penuh dedikasi.

Hari ni hari Jumaat. Ape kes? Kes nya semalam hari Khamis. Hari yang penuh onar berlaku ke atas diri aku. Aku dilanda kemurungan. Tipu!! Aku dengan senang hati tidak hadirkan diri ke tempat kerja. Aku punya sebab. Walaupun sebab ku remeh, namun ia menyentap sanubari aku sehingga aku kena lakukan sesuatu untuk hilangkan kesentapan itu. Aku kalau stress ke, sentap ke...aku main gitar. Tetapi memandangkan dugaan semalam sangat hebat, aku tak main gitar sebab nanti aku akan menghamburkan perkataan yang boleh me'was-was'kan puasa aku. Yela, aku main gitar pun tunggang langgang kan, lagi aku stress kalau aku tak mencapai note yang seharusnya.
Aku kemas rumah...aku vacum, aku mop, aku lap kipas...ape lagi? Aku lap sume perabot siap frame-frame gambar...dan aku kemas bilik aku juga. Tapi sorry, aku tak sentuh bilik abang aku (hanya kipas je aku bersihkan) sebab aku rasa tak da motif untuk aku bersih bilik dia yang confirm tidak ada beza pun 'sebelum' atau 'selepas'. Bukan la aku pentingkan diri, tapi dalam situasi yang boleh memudaratkan muka aku, aku terpaksa berhenti membersih hingga bilik aku je. Hahaha...nanti korang jugak kata muka aku penuh jerawat..ape kes?

Hari ini hari Jumaat. Ape kes? Kes nya aku datang pakai baju lawa. Hahaha, hari jumaat memang aku pakai cantik-cantik sebab hari yang punya rehat yang panjang. Ape kes? Sukati la nak pakai pape pun.

p/s : ape kes merupakan tagline yang popular sejak keluar nya cerita "Laila Isabella"...So, ape kes dengan ape celup???

4 comments:

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

amboi nyah, panjang entry ko nyah..ape kes?hehe..
hepi besday to mak ika, ha, tghari ni beli la mknn spesel2 ajak mak makan kt mah pstu ckp "surprise..terkejut x?"(ckp cm eric deco ckp ye)
pakai baju lawa ye, tp syg, xmai pulak dah pokcik tu..hihi

ika alwee said...

bbbwwhahaha....entry panjang ape kes? sukati la...hahaha.
x yah beli mah...kat rumah dah de makanan.hehehe. pokcik majuk la tu sebab smlm kite x dtg...heheh

NurfAA said...

cehhh...sudah ada pakcik ka makcik??
epi beday mak kaka...
aiyooo skali bebel..panjang cecah lantai...
der...ble lu nk bwk wa tgk belon panas??

ika alwee said...

wa skali de idea mcm tu la...
ala wa dah g tgk la derrrr.....